Spirulina

God eftermiddag.
Vilket fantastiskt höstväder det är idag, och då tänker jag enbart på när man är inomhus.
Jag klarade mig precis innanför dörren precis innan regnet började vräka ner. Tända ljus, te och en bra film, där har vi en klockren hösteftermiddag. Eller vad säger ni ?
 
Spirulina ?
 
Ja, på utsidan ser det hyfsat charmigt ut. Men kollar man i paketet och luktar på det, så är det helt klart mindre charmigt. Men ack så nyttigt det är. Jag brukar boosta min kropp med denna nyttiga algen, inte varje dag men så ofta det bara går. Genom att tillsätta spirulina får kroppen i sig klorofyll som har antiinflammatoriska egenskaper och som är väldigt gynnsamt för tarmfloran. Den innehåller även vitaminer, mineraler och antioxidanter. Jag brukar tillsätta 1-2 tsk spirulina i min smoothie, personligen så tycker jag inte att det smakar speciellt mycket, men det blir en härlig grön färg av det. & vem gillar inte färgklickar i vardagen ?
 
Har ni testat Spirulina någongång ? vad tycker ni ?
 

Kommentera här: